PARAFIALNA PIELGRZYMKA DO ZIEMI ŚWIĘTEJ

Marzeniem każdego chrześcijanina jest chociaż raz w życiu znaleźć się w miejscach , które wiążą się z życiem i śmiercią Jezusa Chrystusa. Nam, pielgrzymom z parafii Matki Bożej Pocieszenia, udało się podążać śladami Mesjasza w czasie parafialnej pielgrzymki  do Ziemi Świętej. Pielgrzymowanie rozpoczęliśmy  24 stycznia 2011r., kiedy wylądowaliśmy na lotnisku w Tel - Avivie.  Ze wzruszeniem  schodziliśmy na ziemię, która ponad 2000 lat temu była świadkiem wydarzeń opisanych w Starym i Nowym Testamencie. W czasie kolejnych dni pielgrzymki odwiedziliśmy wiele pięknych miejsc, wysłuchaliśmy   rozważań na  tematy zaczerpnięte z Pisma Świętego, braliśmy udział w pełnych skupienia i modlitwy mszach świętych, w czasie których modliliśmy się w intencjach wspólnych i własnych. Pierwszym miejscem do którego udaliśmy się, było Ain – Karem, które według tradycji związane jest z  nawiedzeniem  Elżbiety przez Maryję oraz narodzeniem i życiem  Jana Chrzciciela. W czasie wędrówki po Jerozolimie, z Góry Oliwnej, podziwiliśmy piękną panoramę miasta. Na zboczach tej góry miało miejsce wiele znaczących wydarzeń z życia Jezusa Chrystusa, jego matki i apostołów. Na Górze Syjon  modliliśmy się w Wieczerniku  i Kościele Zaśnięcia  Najświętszej  Marii Panny. Byliśmy również przy  zachowanym fragmencie muru Świątyni Jerozolimskiej, zwanym Ścianą Płaczu. Kolejnym etapem  naszego pielgrzymowania było Betlejem. Tam  odwiedziliśmy Bazylikę Narodzenia Pana Jezusa i miejsca związane z tym wydarzeniem ( Pole Pasterzy, Grotę Mleczną). Następne dni dostarczyły nam jeszcze większych wrażeń. Wyjazd w okolice Jeziora Genezaret i rejs łodzią, odnowienie przyrzeczeń chrzcielnych na rzeką Jordan oraz ślubów małżeńskich w Kanie Galilejskiej  długo pozostaną w naszej pamięci. Piątego dnia pielgrzymki zwiedzaliśmy Nazaret.  Potem udaliśmy się do Kościoła Przemienienia Pańskiego na Górze Tabor, z której roztacza się piękny widok na Galileę. Nasze pielgrzymowanie zbliżało się do końca. W czasie Drogi Krzyżowej staraliśmy  się odtworzyć w swojej wyobraźni i sercu ostatnie godziny życia Zbawiciela, a modlitwa w Bazylice Świętego Grobu  na Kalwarii - Golgocie dostarczyła nam szczególnych wzruszeń.  Na zakończenie  pobytu w Ziemi Świętej  udaliśmy się w kierunku Morza Martwego. Odwiedziliśmy w Betanii grób Łazarza, przejechaliśmy przez Pustynię Judzką  i zatrzymaliśmy się w Kumran- stanowisku archeologicznym, w którym w XX wieku odkryto w jaskini hebrajskie rękopisy. Następnie  wyjechaliśmy kolejką linową do skalnej twierdzy  Heroda – Masady, będącej obecnie jedną z największych atrakcji  turystycznych Izraela. Cóż można o tym  wszystkim powiedzieć?  Cytując słowa Jana Pawła II, które wypowiedział po swojej pielgrzymce do Ziemi Świętej: „Ta podróż była wielkim, bardzo wielkim przeżyciem.” My cieszymy się, że mogliśmy tam być, wszystko zobaczyć i przeżyć.

Bielsko – Biała Straconka 05.02.2011r.                                                                                           opracowała  mgr Dorota Chrobak

do aktualności      wirtualna podróż: Ściana Płaczu, Grób Pański, Meczet Al Aqsa